Plàstica

PROPOSTA DIDÀCTICA 1.  EL BODEGÓ



Els treballs dels alumnes:


PROPOSTA DIDÀCTICA 2. LÍNIES I RECTANGLES A L'ESTIL PIET MONDRIAN

          A. Fitxa explicativa: 

          B. Fes la teua composició a partir de les explicacions.

          C. Entra en la següent pàgina i podràs fer online composicions a l'estil Mondrian.

http://www.educacionplastica.net/epv1eso/APIDibujo/Dibujo_mondrian_01.html


Els treballs dels alumnes:


PROPOSTA DIDÀCTICA 3. DIBUIX DEL NATURAL

          La proposta és baixar al pati i en la zona senyalada observar i intentar plasmar en el full allò que es veu amb un estil lliure, es a dir sense cap tècnica comcreta per a després, poc a poc al llarg de les diferents unitats didàctiques anar explicant diferents tècniques de dibuix i pintura del natural.









Els treballs dels alumnes:



PROPOSTA DIDÀCTICA 4. AMB PAPER I LES MANS

En primer lloc dibuix el model proposat i donar-li color. Després retalleu i amb l'ajuda sols de les mans doblegar per les línies discontínues per a donar forma.



Si vols més models per a practicar tens la següent pàgina:

/http://krokotak.com/2012/11/paper-toy-printables-animals-and-objects/


PROPOSTA DIDÀCTICA 5.  MURAL HALLOWEEN

Els material per a fer l'activitat te'ls donarà fotocopiats el teu tutor.
Clica la imatge per fer-la més gran

Els treballs dels alumnes:

PROPOSTA DIDÀCTICA 6.  LA TARDOR

La següent activitat de plàstica és pot considerar un "COLLAGE".

El Collage (del francès, coller: enganxar) és una tècnica pictòrica consistent en la realització d'una pintura o dibuix amb un o més objectes enganxats. Un collage es pot compondre per complet o solament en part de fotografies, fusta, pell, diaris, revistes, objectes d'ús quotidià, etc. 
En aquest treball utilitzareu fulles de la tardor dels arbres que hi ha al pati de l'escola i fareu una composició amb elles d'un dels animals que et propose.

Clica la imatge 


PROPOSTA DIDÀCTICA 7.  MODEL ARTICULAT DEL COS HUMÀ


A partir de l'observació del model articular i amb l'ajuda del material que et proporcione dibuixaràs en primer lloc un dels models articulats a tamany més gran segons la quadrícula del full.

Després dibuixaràs el cos humà de perfil, frontal i posterior seguint el model que et donarè i passant-lo a un tamany major sempre ajudat per la quadrícula proporcionada en el full.

MATERIALS PROPORCIONATS:

                       
Els treballs dels alumnes
Clica la imatge per veure-la més gran.


PROPOSTA DIDÀCTICA 8.  DECORE ELS NADALS

Amb pals de gelat, cartolines, pintures i poc més faràs un bonic treball nadalec que decorarà la porta d'entrada de casa o de la teua habitació. 


Ací et deixe uns documents en PDF on estan explicats els passos a seguir per a la realització del treball:

Ninot de neu:
 https://dl.dropboxusercontent.com/u/244128062/Mu%C3%B1eco%20de%20nieve.pdf

Pare Noel:

Ren:
PROPOSTA DIDÀCTICA 9.  DIVIDIR UN SEGMENT EN PARTS IGUALS


PROPOSTA DIDÀCTICA 10.  TRAÇAR PARAL.LELES I PERPENDICULAR A UNA RECTA PER UN PUNT A ELLA.


Traçat de Paral·leles


Definició:
Dues rectes són paral·leles quan per més que les allarguem mai es troben. 

Realització:
Amb l'ajut d'un regle i un escaire, disposats tal i com es veu a la imatge, podem traçar Rectes Paral·leles.
Tracem la primera recta, o si ens ve donada, hi ajustem l'escaire. Després, si mantenim fixa la posició del regle i fem lliscar l'escaire amunt o avall podrem traçar una altra recta que resultarà paral·lela a la primera.

Perpendicular a una recta per un punt d'ella mateixa
 


Realització:
Dibuixem una recta r i hi marquem el punt P per on volem que passi la perpendicular p.
Tracem un arc amb el compàs, fent centre en P, que talli la recta r en dos punts A i B.
Ara tenim un segment AB sobre la recta r amb el seu punt mig P. Fent centre amb el compàs  en l'extrem A del segment  i amb obertura més gran que la seva meitat  (recomanable igual al segment) tracem un arc que es creuarà amb l'altre que traçarem des de l'extrem B del segment.
Obtenim un punt exterior Q que és la intersecció dels dos arcs i que està situat en la perpendicular del punt P.
La recta que passa per Q i per P és perpendicular a r i passa pel punt P de la mateixa.

PROPOSTA DIDÀCTICA 11.  PINTANT AMB CERES
Per realitzar aquesta activitat es necessita: cartolines blanques o fulles d'un blog de dibuix, ceres i escuradents.
El treball consisteix en:
* Pintar amb colors clars la cartolina, sense barrejar-los (com apareix en les fotos). Quants més colors millor.
* Cobrir amb la cera de color negre o blau marí tot el que hem pintat de colors. Sense pors o titubejos… tot ben cobert de negre. I ens queda com una pissarra negra.
* I finalment amb la punta d'un escuradents es grata sobre el nostre treball el que vulgueu… i veureu el que sorgeix.



PROPOSTA DIDÀCTICA 12.  LA GIOCONDA
Partint del famós quadre de La Gioconda de Leonardo Da Vinci, l'alumne utilitzarà tècniques per a realitzar diferents presentacions d'un mateix quadre.















PROPOSTA DIDÀCTICA 13.  EL GUERNICA

En aquest document PDF pots veure algunes de les obres de Picasso.
https://www.dropbox.com/s/0ir341fk36g7oju/obrespicasso.pdf?dl=0

El Guernica és la representació de la crueltat de les guerres. El color blanc i negre representa a més de les diferents escenes que hi trobem l'Espanya de la Guerra Civil.

Tens a les teues mans la possibilitat de canviar el Guernica i donar-li alegria. No vas a canviar el quadre original però sí donar-li color.


 

No hay comentarios:

Publicar un comentario